Alla inlägg den 6 januari 2012

Av kanske kanske inte - 6 januari 2012 07:30

Jag sitter här. Kanske för att jag har valt det själv, jag har aldrig haft något problem förr, tills jag var 17, jag har alltid varit emot överdrickande.


7 år senare, har jag hamnat i fyllecell ca 40 ggr, ibland förtjänat, andra gånger inte.


Jag har mycket att dela, men jag vill inte göra det för min omgivning. Jag har inte slutat dricka ännu, det har bara gått 1 månad sedan jag varit nykter.


Jag skriver här för att folk ska fatta, att såna som jag, finns överallt, jag är en missbrukare, men jag har jobbat till varenda ölburk jag druckit. Fått pengar av min familj. Jag är starkare än dom flesta, jag har varit med min andel av tjejer, jag har varit populärast i skolan, jag var den killen ni kollade på och önskade att få vara en gång i tiden.


Hur gick det såhär?


Mina föräldrar jobbar mycket, ligger över den genomsnitliga svensken, hela paketet, farmor mormor farfar morfar mamma och pappa, detta går i alla led, men jag har fått diagnosen ADHD, det innebär att när inte din hjärna kan stimuleras, så måste du stimulera dig själv. Jag har försökt berätta för dom hur det ligger till, men det är svårt, dom är liksom "jätte fina" om man ser till samhällsstegen, det är väl så jag har råd med missbruk också. Har aldrig riktigt varit med om någon tragedi, den närmaste som dött för mig är en kompis kompis.


Jag skulle kunna skriva på ett mer komplicerat sätt, men jag vill att alla ska förstå hur det är, 10 som 40 åring, att det är lifsfarligt. Om detta får genomslag så kommer jag berätta om fler saker, när jag varit som mest utsatt, när jag kanske suttit och halsat 3 spritflaskor inför min familj, för att dom inte såg det jag såg. Jag säger inte att det är rätt, jag säger inte att det är fel, vi har många mer kända namn som funkat på precis samma sätt, detta destruktiva sätt. Dock till en början ska jag berätta om min första fylla, jag bor lite söderut i Sverige, även om det inte spelar någon roll så ska ni veta att jag tror att det är mer vanligt där.


Jag var 14 år, på en fest med en massa 16-åringar, jag var på tårna - verkligen för min första sup, jag menar, hur coolt är inte detta? Jag går in där, alla hälsar och är jätte trevliga. Jag börjar dricka lite gran, och känner "detta går ju skitbra!", dricker ännu mera. Känner ingenting, tills vi börjar ölspelet och jag får bara dricka sprit för jag är yngst, och det är inte direkt i det läget du säger nej. efter 4-5 shootar måste jag gå på toaletten, jag ställer mig upp och känner en otrolig yrsel, vilken skön känsla! och så fortsätter det i några timmar, mer sprit, mer självförtroende, sen ska vi gå ut på staden, träffar en kille som är ute och med hundarna, jag tittar på han, spottar han i ansiktet och säger "Det är inte läge att vara uppkäftig". Han flyger på mig i all fart, jag sopar ner han, kommer på mig själv och går och ber om ursäkt. Denna kille var 20 år gammal kanske, eller äldre, men jag gymmade 6 gånger i veckan då och jag var väldigt svår att ta ner på jorden, efter det gick jag tillbaks till lägenhet där en tjej hade stannat kvar, jag somnade till i min kompis säng, men då blir jag väckt av henne när hon ligger och tar på mig. jag förklarade vänligt att jag inte ville hålla på med någon jag inte kände, 10 minuter senare var jag av med oskulden och kände mig allmänt lortig.


Säg om jag ska forsätta, detta är väl kanske den finaste historien av dom alla. Sorry om jag låter skrytig, men vill lägga upp alla kort på bordet! Kram

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards